top of page

Metodologia Aktiboak: Gure Hezkuntza Ikuspegia



Gaur egun, hezkuntza ez da norabide bakarreko prozesu bat, esperientzia interaktibo eta dinamiko bat baizik. Testuinguru horretan, metodologia aktiboak ikasleen ikaskuntza esanguratsua eta garapen integrala sustatzeko estrategiarik eraginkorrenetako bat dira. Gure hezkuntza-ikuspegian, metodologia aktiboak dira gure praktika pedagogiko bakoitzaren oinarria, eta ikasgela esplorazio-, lankidetza- eta sormen-gune bihurtzen dute.


Metodologia aktiboen ezaugarria ikaslea ikaskuntza-prozesuaren erdigunean jartzea da, haren parte-hartze aktiboa sustatuz.


Proiektuetan oinarritutako ikaskuntza (ABP)


 Proiektuetan oinarritutako ikaskuntza (ABP) metodologia bat da, ikasleei galderak edo benetako arazoak dituzten proiektuen bidez ezagutzak eta trebetasunak eskuratzeko aukera ematen diena. Gure ikuspegian, ikasleek diziplinarteko proiektuetan lan egin dezaten sustatzen dugu, eduki akademikoa eguneroko bizitzako egoerekin konektatzeko aukera izan dezaten, ikerketa, talde-lana eta komunikazio eraginkorra bezalako gaitasunak garatuz.


Ikaskuntza kooperatiboa


Ikaskuntza kooperatiboa helburu komunak lortzeko ikasleen arteko lankidetzan oinarritzen da. Gure ikasgeletan, lankidetza eta interdependentzia positiboa eskatzen duten jarduerak sustatzen ditugu, taldeko kide bakoitzak talde-lanari laguntzeko eta onura ateratzeko giroa sortuz. Horrek, errendimendu akademikoa hobetzeaz gain, bizitzarako funtsezkoak diren gizarte-trebetasunak indartzen ditu.


Flipped Classroom


 ikasgela alderantzikatua arrakasta handiz aplikatzen dugun beste metodologia bat da. Estrategia horrek irakaskuntzaren ordena tradizionala alderantzikatzen du: ikasleak ikasgelatik kanpo sartzen dira eduki teorikoetara, baliabide digitalen bidez, eta gelako denbora erabiltzen dute jarduera praktikoak egiteko, zalantzak argitzeko eta kontzeptuetan sakontzeko. Ikuspegi horri esker, denbora modu eraginkorragoan erabil daiteke ikasgelan, eta ikaskuntza hobeto pertsonalizatzen da.


Arazoetan oinarritutako ikaskuntza


Arazoetan oinarritutako ikaskuntzak (ABP) ikasleei erronka bat planteatzen zaie, arazo konplexuak ebazteko, horrela trebetasun kritikoak eta analitikoak garatuz. Gure ikasgeletan, irtenbide zuzen bakarra ez duten arazo irekiak planteatzen ditugu, pentsamendu kritikoa eta sormena sustatuz.


Laburbilduz, metodologia aktiboetan oinarritutako gure hezkuntza-ikuspegiak ingurune dinamiko eta parte-hartzaile bihurtzen du gela. Metodologia horiek errendimendu akademikoa hobetzeaz gain, ikasleak XXI. mendeko erronkei aurre egiteko prestatzen dituzte, bizitza pertsonalean eta profesionalean funtsezkoak izango diren trebetasunak garatuz. Benetan uste dugu ikasle aktiboa ikasten, hazten eta eraldatzen den ikaslea dela.


댓글


bottom of page